Salihli – Kurşunlu Şelalesi Yürüyüş Rotası

Salihli – Kurşunlu Şelalesi rotası kolay-orta zorlukta güzel bir etap. Biz Uşak Trekking Kulübü olarak 06/01/2019 tarihinde rehberimiz Bekir Karataş eşliğinde yürüyüşümüzü gerçekleştirdik. Hava 5 ila 10 derece arasındaydı ancak yılın her mevsimi farklı güzellikler sunan ve 3 köy içinden geçilerek farklı yerler görmemizi sağlayan bir rota.

Araçlarımızı Salihli Merkez Esin Kurmalı Parkı civarına park ederek başlıyoruz. İsterseniz araçlar ile Salihli Mezarlığına kadar çıkıp oraya da park edebilirsiniz. Biz araçlarımızı parkın oraya park edip mezarlığa kadar 2 dakika yürüyerek çıktık. Mezarlığın girişine gelindiğinde sağ taraftaki patikadan asıl yürüyüşümüze başlıyoruz. Daha sonrasında yaklaşık 5 km kadar bu patikayı takip ederek Karaağaç Köyü araç yoluna çıkıyoruz. 115 metreden yaklaşık 437 metreye kadar hafif tırmanış olan bu keçi yolu çok fazla yormayan, zaman zaman uçurumlara dikkat edilmesi gereken bir yol. Bu kısımda Wiciloc rotası sizleri güvenli bir şekilde araç yoluna ulaştıracaktır ancak daha önceden kullanılan bir rota olmasında dolayı patikayı da güvenle takip edebilirsiniz. Yaklaşık 1.5-2 saatte güvenle Karaağaç Köyüne ulaşıyoruz. Burada köy girişinde çeşme bulunmakta. Karaağaç köyü içerisinden geçip sağ tarafa doğru uzanan köy çıkışından takip ederek rotamıza devam ediyoruz. Toprak yoldan yürüyüşümüze devam ederek hiç fark etmeden 560 metrelere kadar tırmanışımızı gerçekleştirmiş oluyoruz. Yaklaşık 30 dakika yani 1.5 km daha toprak yoldan aldıktan sonra yol, Wiciloc üzerinde işaretlenen ve resmi gösterilen çatala geldiğinde sağdaki yolu kullanarak Bahçecik köyüne doğru yürüyüşümüze devam ediyoruz. Yol üzerinden 1 saat kadar yol aldıktan sonra tekrar yol ikiye ayrılıyor ve tekrar sağdaki yolu takip ediyoruz. Bahçecik köyü girişi bizi Arnavut kaldırımlı, nar ağaçları ile düzenli yolu ile karşılıyor. Burada da su ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. Köy içerisinden devam edip sağa kıvrılan yol ile Karaağaç köyünden çıkıyoruz. Yürüyüşümüze devam edip, Pamuktarla Mahallesine doğru ilerleyip, karşıdan Kurşunlu Şelalesi ve termal tesisini görüyoruz. Bizler Bahçecik Köyü sonrasında rehberimizin de tecrübesine güvenerek yolu zaman zaman kısaltarak güvenle tesise ulaştık. Sizlerde rotayı takip ederek çok rahat tesise ulaşabilir ya da hiç kısaltma yapmadan Pamuktarla Mahallesinde iken tesis yolunu sorabilirsiniz. Ancak her halükarda tesisi çok rahat bir şekilde karşınızda göreceksiniz, ulaşmak istediğiniz yolu doğrultu olarak da kendiniz çizebilirsiniz. Yarım saat sonrasında güvenle tesis ulaşabilirsiniz. Tesis içerisinde hamam, jakuzi, market, pide salonu gibi hizmetler bulunmakta. Bizler termale girmeden marketten aldığımız sucukları şelale yolu üzerindeki piknik alanında ateş yakarak yemeğimizi yedik. Tesis ve şelale iç içe arada 150 metrelik bir yürüyüş bulunmakta.  Yürüyüş burada sonlanmakta, yol hakkında sorularınız olursa Uşak Trekking Kulübü ve Bekir KaraTaş’ a sorularınızı sorabilirsiniz.

Uşak Trekking Kulübü (0535 229 62 62)