Kuşoğlan – Selvioğlu – Aktaş Yaylası – Erentepesi Rotası

Uşak Trekking Kulübü olarak, Şehir merkezine yakın ve doğa ile iç içe bir yürüyüş yapmak istediğimiz için Selvioğlu – Aktaş Yaylası Rotasını seçiyoruz. Sabit ve bilindik noktaları görmekten çok doğa yürüyüşü yaptığımızdan, rehberimiz Hasan Peker i takip ederek Selvioğlu köyü yakınındaki piknik alanından yolumuza başlıyoruz. Yürüyüşümüz genel olarak ortalama bir hızla (3.6 KM/Sa) tepeye kadar yükselerek devam edip zirve sonrası aynı rotadan geri dönüş şeklindedir. Yaklaşık 4 saatte rahatlıkla rotayı tamamlayarak 14 KM etabı tamamlayabilirsiniz. Zaten rota ile ilgili veriler Wiciloc Rotasında bulunmakta.

Piknik alanı üzerindeki parkın içinden devam eden toprak yolu takip ederek yükseliş yolu başlamakta. Su ihtiyacınızı parkın içerinde bulunan çeşmelerden karşılayabilirsiniz. Ancak hemen karşıda bulunan klor Fabrikası yüzünden biz ne olur ne olmaz diye suyumuzu yanımızda getirdir. Aynı zamanda park içerisinde tuvalet bulunmakta. Toprak yolu takip ederek yavaş yavaş başlayan yürüyüş zaman zaman kesişen diğer toprak yollarla karşılık bir hal alabilir ancak Wiciloc Rotasında işaretlenen yolu takip ederseniz herhangi bir sıkıntı yaşamazsınız. Yol zaman zaman düz devam etse de tırmanış hep olduğundan tatlı bir yorulma hissi yaşattığını söyleyebilirim. Toprak yolu belli bir süre takip ettikten sonra rotadan da takip edileceği üzere Eren Tepesi olarak isimlendirilen telsiz kulesine doğru bir kısaltma tırmanış ile kuleye ulaşıyoruz. Daha sonrasında telsiz kulesi içerisinden tel örgülerin içinden geçerek aşağıya doğru 400 metre kadar patikayı takip ediyoruz. Patika sonrası tekrar toprak yola çıkarak yürüyüşümüze devam ediyoruz ve sağa doğru kıvrılarak zirveye doğru tırmanışa devam ediyoruz. Biz zirveye çıktığımızda 13.01.2019 tarihinde fazla rüzgarlı olmasında dolayı yolu erken bitirip geri dönüş gerçekleştirdik ancak 500 metrelik bir yol daha devam ederek dağın tepesine kendinizde çıkabilirsiniz. Açıklık alanda rahat bir şekilde takip ettiğiniz rotayı istediğiniz gibi uzatabilirsiniz. Geri dönüş yolu olarak geldiğimiz yoldan geri inerek yürüyüşü tamamlayabilirsiniz.

Bu yolu yürümek isterseniz ve sorularınız varsa çekinmeden Uşak Trekking Kulübünü arayarak bilgi alabilirsiniz.